باید فضای کار برای تمام سینماگران فراهم شود

باید فضای کار برای تمام سینماگران فراهم شود
سینمای جنگ در سالهای اخیر محصول شاخصی ندیده و با وجود بریز و بپاش‌های ارگان‌ها و نهادها، متاسفانه به دلیل عدم استفاده از نیروهای زبده چه در نویسندگی و چه در کارگردانی و تولید، نتوانستند اثر ماندگاری خلق کنند.

به گزارش پایگاه خبری هنر مانا ،امیرحسین شریفی تهیه‌کننده سینما در بنامه سینمامعیار رادیوگفت‌وگو ابا اشاره به وضعیت سینمای دفاع مقدس گفت : سینمای جنگ گرفتار باندبازی شده و فقط یک باند هستند که بودجه هنگفت دراختیار قرار می‌گیرد.

تهیه‌کننده "سیب سرخ حوا" و "پری" تاکید کرد: مدیران تلویزیون چندان تمایلی به تولید سریالهای جنگی ندارند و گرفتار سریالهای آپارتمانی شده‌اند که با حداقل هزینه تولید شود ولی این سریالها نمی‌توانند در تاریخ بمانند.

این تهیه‌کننده درباره تجربیات خودش از ژانر جنگ گفت: "هور در آتش" را کاملا روی آب و با انبوه نماهای جنگی و داستان‌هایی واقعی از دل جنگ ساختیم با ۳۷۰ میلیون تومان ولی همان فیلم را الان با ۲۰میلیارد هم نمی‌شود ساخت!!

وی ادامه داد: "اشک سرما" را در داخل بایکوت کردند فقط به خاطر استفاده از گلشیفته فراهانی ولی در مدارس سینمایی اروپا به‌عنوان نمونه‌‌ای از نگاه انسانی به جنگ، مورد تحلیل قرار گرفت.

تهیه‌کننده "شب دهم" و "الماس بنفش" بیان داشت: اکنون هم می‌شود فیلم جنگی خوب با قصه رئالیستی با حدودا ۵ میلیارد و با بازیگران تئاتری ساخت وگرنه اگر بازیگر میلیاردی بیاورید معلوم است که زیر ۱۰میلیارد نمی‌شود فیلم ساخت.

شریفی ادامه داد: متأسفانه گرفتاری‌های اقتصادی موجب شده که همه به فکر جیب خود باشند و وقتی برای انتخاب بازیگر، سراغ همکاران می‌رویم همه دستمزدهای هنگفت می‌خواهند و همین می‌شود که قصه‌های خوب به تولید نمی‌رسند یا به تولید ناقص می‌رسند.

امیرحسین شریفی درباره مدیریت سینمایی ادوار مختلف گفت: همه چیز نسبی است و در زمان سیف‌الله داد و عزت‌الله ضرغامی امکان تولید کارهای باکیفیت، نسبتا فراهم‌تر بود؛ "آژانس شیشه‌ای" و "ضیافت" در دوران ضرغامی تولید شد و در دوران سیف‌الله داد هم بسیاری از فیلم‌سازان توانمند مثل بهرام بیضایی توانستند کار کنند.

این تهیه‌کننده ادامه داد: درباره انتخاب بهترین مدیران سینمایی نمی‌توان با قطعیت حرف زد ولی بدترین مدیران سینمایی مربوط به سالهای اخیر بودند چون متأسفانه پیشینه سینمایی نداشتند.

شریفی خطاب به رئیس‌جمهور جدید گفت: از سیدابراهیم رئیسی می‌خواهیم فردی را در مدیریت سینما بگذارد که گرفتار مدیریت سلیقه‌ای نباشد. سینما، مدیر سینمایی می‌خواهد که به چارچوب سینما پای‌بند باشد. مدیر سینما باید فضای کار برای تمام سینماگران را فراهم کند و نه اینکه فقط یک گعده بتوانند کار کنند و مابقی بیکار شوند.

 


لینک کوتاه https://www.honaremana.ir/news/100362
دیدگاه‌ها
در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.