حضور چه تیم هایی در جام جهانی ۲۰۲۲ قطعی شده است

حضور چه تیم هایی در جام جهانی ۲۰۲۲ قطعی شده است
در ادامه مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ سه شنبه دیدارهای مهمی برگزار شد و صعود چند تیم دیگر به بازی های قطر قطعی شد. برخی تیم ها نظیر ایران و عربستان سعودی هم تنها یک قدم دیگر تا صعود قطعی فاصله دارند.

به گزارش پایگاه خبری هنر مانا ،جام جهانی قطر قرار است با حضور ۳۲ تیم از ۲۱ نوامبر تا ۱۸ دسامبر سال آینده میلادی به میزبانی قطر برگزار شود. بدون احتساب میزبان تاکنون صعود ۱۲ تیم به این بازی‌ها قطعی شده است.
اروپا

از میان ۵۵ کشوری که برای کسب ۱۳ سهمیه اروپا پا به رقابت های مقدماتی گذاشته بودند ۱۰ تیم صعود خود را به این بازی‌ها قطعی کرده‌اند و ۱۲ تیم باقیمانده هم بر سر ۳ سهمیه دیگر اروپا با هم رقابت خواهند کرد.

دانمارک نخستین تیمی بود که ۱۲ اکتبر جواز حضور قطر را بدست آورد. پس از آن آلمان، فرانسه، بلژیک، کرواسی، اسپانیا، صربستان، انگلستان، سوئیس و هلند هم با کسب جایگاه نخست در گروه های خود بلیط قطر را قطعی کردند.

اما ایتالیایی های لاجوردی پوش در کنار پرتغال کار سختی دارند و باید با سوئد، اوکراین، ترکیه، ولز، اسکاتلند، روسیه، لهستان، مقدونیه شمالی، (تیم های دوم گروه) جمهوری چک و اتریش بر سر ۳ سهمیه باقیمانده قاره سبز رقابت کنند. تکلیف نهایی سهمیه اروپا ۲۸ و ۲۹ مارس مشخص خواهد شد.
آفریقا

۵۴ تیم برای کسب ۵ سهمیه قاره سیاه رقابت می‌کنند تاکنون صعود هیچ تیمی به قطرقطعی نشده است. با تمام شدن دور دوم مقدماتی الجزایر، نیجریه، تونس و کامرون به جمع ۶ تیم از پیش بالاآمده مالی، مصر، سنگال، مراکش، غنا و جمهوری کنگو اضافه شدند. ۵ تیم برتر از میان این ۱۰ تیم که رقابت هایشان بصورت رفت و برگشت انجام خواهد شد در نهایت به بازی های قطر می‌رسند.

آمریکای جنوبی

سه شنبه شب با تساوی آرژانتین و برزیل، صعود آلبی سلسته هم به جام جهانی قطعی شد.

یاران مسی به لطف شکست اروگوئه و شیلی در بازیهای همزمان صعود خود را قطعی کردند. از این قاره صعود برزیل و آرژانتین حتمی شده است. آٰرژانتین برای سیزدهمین بار بصورت متوالی به جام جهانی صعود می‌کند و در این میان لیونل مسی برای پنجمین بار و احتمالا برای آخرین بار در این رقابت‌ها شرکت خواهد کرد.

آمریکای شمالی و کانادای شگفتی ساز

رقابت های مقدماتی جام جهانی در منطقه کونکاکاف سه شنبه ادامه یافت و کانادا موفق شد مکزیک را ۲ بر یک از پیش رو بردارد و صدرنشین گروه شود. این بازی در سرمای منهای ۱۰ درجه شهر ادمونتون برگزار شد. به این ترتیب کانادا با ۱۶ امتیاز بالاتر از آمریکا و مکزیک در رأس گروه قرار گرفت و شانس زیادی برای صعودی به جام جهانی دارد.
آسیا

در منطقه آسیا هم در گروه آ،‌ ایران و کره جنوبی به ترتیب با ۱۶ و ۱۴ امتیاز با اختلاف در صدر جدول هستند و تقریبا صعود آنها به جام جهانی قطعی شده است. ایران برای قطعی کردن جواز حضور در قطر در چهاربازی پیش رو تنها به دو امتیاز نیاز دارد.

در گروه ب، رقابت‌ها بین عربستان و ژاپن و استرالیا شدت گرفته است و ژاپنی که بازیها را بسیار بد آغاز کرده بود موفق شد با شکست عمان از صد استرالیا بگذرد و در جای دوم قرار بگیرد. عربستان در این گروه با اقتدار صدرنشین است. هر سه تیم بالای جدول در این گروه شانس صعود به مرحله بعدی را دارند.

 


لینک کوتاه https://www.honaremana.ir/news/150629
دیدگاه‌ها
در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.