شرایط شرکت در هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های ایرانی در زوریخ سوییس اعلام شد

شرایط شرکت در هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های ایرانی در زوریخ سوییس اعلام شد
ثبت‌نام فیلم‌ها برای شرکت در هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های ایرانی در زوریخ سوییس تا 24 اسفند سال 1400 ادامه دارد.

به گزارش پایگاه خبری هنر مانا، شرایط ثبت‌نام فیلم‌ها برای حضور در هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های ایرانی در زوریخ سوییس (iffz) به دبیری یدالله داج اعلام شد.

هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های ایرانی در زوریخ سوییس روز 26 می‌تا اول ژوئن 2022 (5 تا 11 خرداد 1401) آغاز می‌شود. آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره نیز 15 مارس (24 اسفند 1400) است.نحوه ارسال فیلم‌های بلند جشنواره یکی به روش مستقیم با کامل کردن فرم جشنواره روی سایت فستیوال

(www.iranianfilmfestival.ch/submit-film) و یا از طریق وبسایت filmfreeway است. ارسال فیلم‌های کوتاه جشنواره تنها از طریق فرم جشنواره صورت می‌گیرد.

تمامی فیلم‌های فیلم‌سازان ایرانی چه آثاری که در داخل ایران و چه آنها که خارج از ایران ساخته شده است، فیلم‌های فارسی‌زبان و همچنین فیلم‌هایی که درباره ایران توسط فیلم‌سازانی از هر کجای دنیا ساخته شده‌اند، صرف‌نظر از ژانرشان شرایط حضور در جشنواره را دارند و سازندگان‌شان می‌توانند فیلم های خود را به فستیوال ارسال کنند.

از شروط فیلم‌های ارسالی به جشنواره این است که فیلم‌ها باید بین سال‌های 2020 تا 2022 تولید شده باشند. هر فیلم ارسالی باید زیرنویس آلمانی یا انگلیسی داشته باشد. فیلم‌ها می‌توانند بلند، کوتاه و از هر ژانر و گونه‌ای باشند. در صورت امکان، آثار ارسالی پیش از این نباید در کشور سوییس به نمایش درآمده باشند. ضمنا فیلم‌سازها هیچ هزینه‌ای برای شرکت در جشنواره متحمل نخواهند شد.

هیئت داوران این جشنواره در بخش فیلم‌های بلند، متشکل از پنج نفر از افراد متخصص است که بهترین فیلم بلند فستیوال را انتخاب می‌کنند. جایزه بهترین فیلم بلند فستیوال، استوانه یا منشور طلایی کوروش است که به همراه 2 هزار دلار جایزه نقدی به برگزیده جشنواره اهدا می‌شود.

هیئت داوران بخش فیلم های کوتاه فستیوال نیز، متشکل از سه نفر از افراد متخصص این حوزه است که جایزه بهترین فیلم کوتاه را به همراه 500 دلار جایزه نقدی به برگزیده اهدا می‌کنند.

در دوره گذشته جشنواره بین‌المللی فیلم‌های ایرانی در زوریخ سوییس، نمایش‌ بیشتر فیلم‌های فستیوال به دلیل ریشه‌کن نشدن پاندمی کرونا در ایران و جهان به صورت مجازی برگزار شد، اگرچه برخی از فیلم‌ها نیز در شهر زوریخ در کشور سوییس روی پرده سینما به نمایش درآمدند.

در دوره گذشته جشنواره، فیلم «پری» ساخته سیامک اعتمادی در بخش فیلم‌های بلند داستانی جایزه اول فستیوال را دریافت کرد. فیلم «غریبه‌ای در پاریس» به کارگردانی مهدیه ولی‌زاده نیز در جایگاه دوم این بخش قرار گرفت.

در بخش فیلم‌های کوتاه دوره هفتم جشنواره نیز آزاده موسوی با فیلم «ملاقات» جایزه اصلی جشنواره شامل استوانه یا منشور طلایی کوروش و جایزه نقدی را کسب کرد. جایزه دوم این بخش نیز به فیلم کوتاه «سفیدپوش» ساخته رضا فهیمی رسید.

در دوره هفتم جشنواره، تقی امیرانی با فیلم مستند «کودتای ۵۳» به عنوان مهمان ویژه در فستیوال حضور داشت.

مدیریت روابط عمومی این جشنواره را نغمه دانش آشتیانی برعهده دارد.

 


لینک کوتاه https://www.honaremana.ir/news/171580
خبرهای مرتبط
دیدگاه‌ها
در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.