کیوان امجدیان مشاور فرهنگی‌وهنری سخنگوی هیات رئیسه مجلس شد

کیوان امجدیان مشاور فرهنگی‌وهنری سخنگوی هیات رئیسه مجلس شد
کیوان امجدیان به‌منظور تسهیل ارتباط اهالی فرهنگ و هنر با مجلس شورای اسلامی، با حکم سخنگوی هیات رئیسه مجلس به‌عنوان مشاور فرهنگی و هنری وی معرفی شد.

به گزارش پایگاه خبری هنر مانا ،سید نظام‌الدین موسوی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با صدور حکمی کیوان امجدیان را به‌عنوان مشاور فرهنگی و هنری سخنگوی هیئت رئیسه مجلس منصوب کرد.

کیوان امجدیان پیش از این مسئولیت‌هایی از جمله عضویت در گروه سردبیری روزنامه جام جم، مدیرکل فرهنگی خبرگزاری فارس، سردبیری هفته‌نامه سینمای خانگی و شبکه هنر را بر عهده داشته است.

از سایر فعالیت‌های وی می‌توان به تهیه‌کنندگی و کارگردانی مجموعه‌های «مجازیست» و «طبقه یک» اشاره کرد. همچنین در کارنامه وی آثار مکتوبی مانند رمان‌های «سماع شن‌ها»، «تار یحیی»، «مسافر تنها» و کتاب‌های «یک روایت معتبر از کمیته مشترک»، «آموزش خاطره‌نویسی» و «قفس داغ» دیده می‌شود.

در کارنامه امجدیان داوری جشنواره‌های فیلم مقاومت، کتاب دفاع مقدس، کتابخوان و رسانه، مطبوعات و کتاب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، کتاب شهید غنی‌پور، کتاب و رسانه و سوگواره عکس‌های عاشورایی وجود دارد. وی هم‌اکنون سردبیری خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) را به عهده دارد.

در حکم موسوی برای امجدیان آمده است:

«نظر به مراتب شایستگی‌، تعهد انقلابی، تخصص و سابقه ممتد جنابعالی در حوزه فرهنگ و هنر به موجب این حکم به عنوان «مشاور فرهنگی » اینجانب منصوب می‌شوید.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس در این حکم، آورده است: انتظار می‌رود با عنایت به ظرفیت‌های بزرگ حوزه راهبردی فرهنگ و هنر در نظام برآمده از انقلاب اسلامی، در زمینه‌ ایجاد و تسهیل ارتباط هرچه بیشتر با اهالی فرهنگ و هنر، صنوف مختلف فرهنگی و نهادها و ادارات مربوطه در جهت حل مشکلات هنرمندان و اهالی فرهنگ برنامه‌ریزی مشخص و اقدامات اساسی پیش‌بینی نمایید و با بهره گیری از تمام استعدادهای فراوانِ فعالان و دغدغه‌مندان این عرصه در سراسر کشور، ارتباط موثر میان مجلس و عرصه فرهنگ را بیش از پیش برقرار نمایید.»

 


لینک کوتاه https://www.honaremana.ir/news/171599
خبرهای مرتبط
دیدگاه‌ها
در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.