شرایط واگذاری خودرو به ایثارگران واجد شرایط بررسی و اطلاع‌رسانی می‌شود

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران از بررسی شرایط ایثارگران به‌منظور دریافت خودرو خبر داد و گفت: اطلاعات لازم پس از هماهنگی با دستگاه‌های مربوطه از طریق پایگاه اطلاع رسانی ایثار به اطلاع ایثارگران رسانده می‌شود.

به گزارش ایسنا، محمود پاکدل با اشاره به بند «ی» تبصره ۷ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ وزارت صنعت، معدن و تجارت، توضیح داد: بر این اساس این وزاتخانه مکلف است از طریق شرکت‌های خودروسازی ایران خودرو و سایپا از محل تولید محصولات ملی خود به تعداد ۱۰ هزار دستگاه خودرو نسبت به فروش خودرو به همسر، فرزندان و والدین شهدا، جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر دارای محدودیت‌های جسمی و حرکتی و جانبازان ۵۰ درصد و بیشتر با معرفی بنیاد شهید و امور ایثارگران به شرطی که فاقد خودرو بوده و تاکنون با معرفی بنیاد خودرو دریافت نکرده باشند، با تقسیط پنج ساله و کارمزد چهار درصد از محل تسهیلات قرض‌الحسنه تبصره ۱۶ اقدام کند.

وی با بیان اینکه جانبازان ۷۰ درصد مشمول شرایط این بند نیستند، افزود: با توجه به تعداد و نوع خودرو و شروط اعلام شده لازم است هماهنگی‌های لازم برای معرفی ایثارگران از طریق بنیاد شهید و امور ایثارگران با وزارتخانه ذی‌ربط، خودروسازان و سیستم بانکی انجام شود و اولویت‌بندی واجدین شرایط بر اساس نوع خودروهای تخصیصی صورت گیرد.

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران تأکید کرد: از ایثارگران عزیز و خانواده‌های محترم شهدا درخواست می‌کنیم تا زمان حصول نتیجه قطعی، از مراجعه به دفاتر و مراکز بنیاد و یا تماس تلفنی جهت دریافت معرفی‌نامه خودداری کنند. اطلاعات لازم پس از هماهنگی با دستگاه‌های مربوطه از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی ایثار در آینده به اطلاع ایثارگران رسانده می‌شود.
انتهای پیام

 

منبع: ایسنا - فرهنگی و هنری

لینک کوتاه https://www.honaremana.ir/news/171816