پیام تسلیت شخصیتها و نهادهای مختلف برای درگذشت نادر طالب زاده

رئیس جمهور ،رئیس مجلس ،وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و شخصیتها و نهادهای مختلف به مناسبت درگذشت نادر طالب‌زاده پیام تسلیتی صادر کردند «نادر طالب زاده» مجری و برنامه‌ساز با سابقه تلویزیون در ۶۹ سالگی در یکی از بیمارستان‌های تهران درگذشت.

به گزارش پایگاه خبری هنر مانا ،سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور در پیام تسلیت خود به مناسبت درگذشت مرحوم طالب‌زاده تصریح کرده است: این همرزم و یار شهید آوینی با فعالیت های آموزشی متعدد، همواره در سنگر مقاومت و استقامت پاسدار بی چشمداشت آرمان های بلند انقلاب اسلامی و ارزش های متعالی فرهنگ و هویت ملی بود و نام خود را در تاریخ فرهنگ و هنر این مرز و بوم ماندگار کرد.
متن پیام رئیس‌جمهور به شرح زیر است؛
بسم‌الله الرحمن الرحیم
انالله و انا الیه راجعون
درگذشت هنرمند انقلابی و فرهیخته، چهره موثر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی، مرحوم نادر طالب زاده، دل اصحاب فرهنگ و هنر را جریحه دار ساخت و اهالی هنر متعهد را داغدار کرد.
این جهادگر جبهه جنگ نرم در مستندسازی، مجری گری، کارگردانی و برنامه‌سازی، آثار درخشانی از خود به جا گذاشت و در کسوت یک فعال رسانه‌ای و همچنین مدیر فرهنگی و کارشناس مسائل بین‌المللی، افق های تازه‌ای از آگاهی بخشی و مبارزه با تهاجم فرهنگی را گشود.
افزون بر اینها، این همرزم و یار شهید آوینی با فعالیت های آموزشی متعدد، همواره در سنگر مقاومت و استقامت پاسدار بی چشمداشت آرمان های بلند انقلاب اسلامی و ارزش های متعالی فرهنگ و هویت ملی بود و نام خود را در تاریخ فرهنگ و هنر این مرز و بوم ماندگار کرد.
اینجانب درگذشت این هنرمند و فعال فرهنگی جبهه انقلاب را به خانواده محترم، جامعه هنری و شاگردان آن فقید تسلیت می‌گویم و در این ایام پر فیض برای ایشان علو درجات و همجواری با شهید آوینی و دیگر شهدای گرانقدر هنرمند و برای بازماندگان صبر و سلامتی از خداوند سبحان مسئلت دارم.

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در پیامی درگذشت هنرمند خستگی‌ناپذیر، متعهد و انقلابی، مستندساز سال‌های پرافتخار دفاع مقدس استاد حاج نادر طالب زاده را تسلیت گفت.

متن پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

درگذشت هنرمند خستگی‌ناپذیر، متعهد و انقلابی، مستندساز سال‌های پرافتخار دفاع مقدس استاد حاج نادر طالب زاده موجب تأسف و تاثر فراوان شد.

آن مجاهد نستوه عرصه هنر که از همراهان و همکاران سید شهیدان اهل قلم شهید مرتضی آوینی بود، سراسر عمر خود را وقف خدمت مخلصانه و بی‌منت به انقلاب اسلامی کرد و حقیقتا از چهره‌های درخشان عرصۀ جهاد تبیین و الگویی جاودان برای تمامی هنرمندان جبهۀ مقاومت و مبارزه با رژیم جنایتکار صهیونیستی به شمار می‌آمد؛ آن مرحوم در مسئولیت‌های گوناگون از جمله دبیری کنفرانس بین‌المللی افق نو، دبیری جشنواره فیلم عمار، تهیه و تولید مستند و تولیدات هنری متعدد روشنگر و انقلابی و تدریس و پژوهش فرهنگی و رسانه‌ای باقیات صالحات ارزشمندی از خود بر جای گذاشت. مرحوم طالب‌زاده با هنر خود، صدای مظلومان عالم بود و دغدغۀ یاری‌رسانی به مظلومان و مستضعفان عالم لحظه‌ای از خاطر شریف او دور نماند.

اینجانب این ضایعه را محضر ملت شریف ایران، مجاهدان جبهۀ هنر و فرهنگ انقلاب اسلامی، دوست‌داران، شاگردان و خانوادۀ آن مرحوم تسلیت می‌گویم و از خداوند متعال برای ایشان علو درجات و برای بازماندگان صبر و اجر مسئلت دارم.

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت درگذشت حاج نادر طالب زاده هنرمند برجسته جبهه فرهنگی انقلاب پیام تسلیتی صادر کرد.

متن این پیام به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَی نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا

با نهایت تأسف و تاثر خبر درگذشت هنرمند متعهد و مجاهد خستگی ناپذیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی، آقای نادر طالب زاده را دریافت کردم.

طالب‌زاده عزیز ما، الگوی ارزشمندی از هنرمند تراز انقلاب اسلامی بود که با خردمندی و دانش، شجاعانه وارد میدان کارزار فرهنگی با صهیونیست بین‌الملل و استکبار جهانی شد، با روشنگری از پرونده سیاه مدعیان آزادی و حقوق بشر، آنان را رسوا نمود و با برپایی رویدادهای بزرگی همچون کنفرانس «افق نو»، چشم‌اندازی روشن فراروی گروه‌های آزادی خواه جهان ترسیم کرد.

او مستندساز و روایتگر صادق رشادت‌های فرزندان معنوی خمینی کبیر در جبهه مقاومت، از بوسنی، فلسطین، لبنان، سوریه، عراق، افغانستان و یمن بود و در این راه مشکلات و بیماری‌های پی در پی که جسم او را رنجور کرده بود، نتوانست خللی در اجرای تکلیف الهی‌اش پدید آورد تا بالاخره هم زمان با روز جهانی قدس، روح پاکش از میان ما پر کشید و به وصال دوستان شهیدش رسید.

اینجانب رحلت تأسف برانگیز این هنرمند مکتبی و انقلابی را به محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی، خانواده محترم، علاقه‌مندان و شاگردان آن مرحوم و عموم جامعه هنری و فرهنگی کشور تسلیت عرض می‌کنم و در این ایام نورانی ماه مبارک رمضان، علو درجات را برای آن عزیز سفر کرده از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌نمایم.»

مدیرعامل مؤسسه تصویر شهر و دبیر هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر نیز در پیامی درگذشت نادر طالب زاده را تسلیت گفت.

در پیام مجید اکبرشاهی آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

ضایعه درگذشت سردار سرافراز جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی مرحوم نادر طالب زاده موجب تاثر و تالم همه دوستداران و یاوران انقلاب، جامعه رسانه‌ای، سینمایی و خانواده بزرگ رسانه ملی شد.

استاد طالب زاده از سرمایه های ارزشمند کشور، ولایتمدار و از یاران شهید مرتضی آوینی بود که لحظه‌ای از جهاد تبیین و دفاع از اصول و ارزش های انقلاب و جمهوری اسلامی فروگذار نکرد.

اینجانب درگذشت آن شخصیت دغدغه مند و دلسوز جبهه مقاومت و انقلاب اسلامی را همزمان با روز جهانی قدس به اهالی رسانه، فرهنگ‌ و هنر و خانواده ایشان تسلیت گفته و برای آن فقید سعید از درگاه خداوند رحمان، رحمت و بخشایش و براى بازماندگان گرامى صبر و سلامت مسألت دارم.

هیئت اسلامی هنرمندان در پی درگذشت نادر طالب زاده پیام تسلیتی را منتشر کرد

نادر طالب زاده شخصیت نادری بود که امروز او را همچون شهید آوینی از دست داده ایم

بار دیگر دست تقدیر عزیز گرانمایه و مجاهدی سختکوش را از جمع ما گرفت. نادر طالب زاده از معدود سرداران جبهه فرهنگی انقلاب است که در گردابهای فتنه و انحراف نه تنها گرفتار نشد که همواره شاخصی بود برای تشخیص جبهه حق از باطل. مواضع اصولی و اعتقادی و اقدامات انقلابی و مبتکرانه و هوشمندی و بصیرتش برای همه تلاشگران جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی یک الگو و اسوه بی نظیر بود.
نادر طالب زاده عضو شورای مرکزی هیئت اسلامی هنرمندان بود که در کنار همه فعالیت‌های فرهنگی و بین‌المللی اش نگاه تشکیلاتی و همکاری با یاران فرهنگی انقلاب را از دست نمی‌داد. در کنار همه مسیولیتهای فرهنگی و مدیریتی اش بی تردید ساخت فیلم مسیح و دبیری جشنواره افق نو و عمار از حرکتهای زیبای او بود.
ویژگی منحصر بفرد او در شناخت غرب و آمریکا فرصتی را مهیا ساخت تا ابعاد و گستره فعالیت‌های فرهنگی اش در ابعاد بین‌المللی تأثیرگذار و شاخص باشد و بعید نیست همین سرداری او در این عرصه، باعث شده باشد به زخم کینه‌ی صهیونیستی و استکباری دشمن مفتخر گردیده باشد.
نادر طالب زاده شخصیت نادری بود که امروز او را همچون شهید آوینی از دست داده‌ایم اما راه و آرمان او در وفاداری و پاسداری از خط ولایت و انقلاب پیش روی ماست
هیئت اسلامی هنرمندان فقدان این شخصیت فرهنگی را به یاران و همسنگرانش و به همسر و دو فرزندش و به عاشقان آرمان قدس و فلسطین تسلیت می‌گوید. به یقین رحلت او در روز جهانی قدس، خود نشانی از دلبستگی و تلاش او برای مبارزه با صهیونیسم بین‌الملل و آمریکای جنایتکار در تاریخ خواهد ماند.

 


لینک کوتاه https://www.honaremana.ir/news/181894
دیدگاه‌ها
در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.