گالری هفتا میزبان دومین نمایشگاه هنرهای تجسمی «اسب و حیوانات همزیست» می شود

گالری هفتا میزبان دومین نمایشگاه هنرهای تجسمی «اسب و حیوانات همزیست» می شود
«اسب وحیوانات همزیست»عنوان دومین نمایشگاه نقاشی و مجسمه به کیوریتوری «علی ولاشجردی فراهانی» است که توسط مجموعه فرهنگی هنری «هفتا» از۲۰ الی ۲۵ خرداد ماه ۱۴۰۱ در گالری هفتا برج میلاد برگزار می شود.

به گزارش ایلنا ،مهدی فهار مدیرهنری این رویداد می‌گوید: نخستین نمایشگاه هنرهای تجسمی با محوریت اسب و حیوانات همزیست در خرداد 1397 و در بخش جانبی نمایشگاه بین‌المللی صنعت اسب در فضای نمایشگاهی شهر آفتاب برگزار شد که با استقبال بی سابقه‌ای روبه‌رو شد.

وی افزود: با توجه به استقبال کم نظیری که از نمایشگاه هنرهای تجسمی «اسب و حیوانات همزیست» شد و رویکرد هفتا در حمایت از برگزاری نمایشگاه های هنری خاص؛ تصمیم گرفتیم، این رویداد تجسمی را به صورت مستقل نیز برگزار کنیم. در این نمایشگاه که به کیوریتوری علی ولاشجردی فراهانی و نظارت محمد هادی فدوی برگزار می‌شود، شاهد نمایش آثار نقاشی و مجسمه با موضوع اسب و حیوانات همزیست، هستیم.

علی ولاشجردی فراهانی کیوریتور این نمایشگاه گفت: زندگی انسان در طول تاریخ آمیخته با اسب بوده است و انسان رابطه بسیار خوبی در ادوار مختلف با این حیوان داشته است. در تمدن و فرهنگ ایران زمین نیز، اسامی قهرمانانی همچون گرشاسب (دارنده اسب لاغر)، طهماسب، (تهماسپ دارنده اسب فربه و نیرومند) نیز آمیخته با اسب بوده است.

او گفت: درنمایشگاه هنرهای تجسمی «اسب و حیوانات همزیست» 33 هنرمند نقاش و مجسمه ساز حضور دارند و از هر هنرمند پنج اثر به نمایش درمی آید، دو اثر به صورت فیزیکی و سه اثر نیز درفضای دیجیتالی نمایشگاه در معرض دید مخاطبین قرار خواهد گرفت.

ولاشجردی با اشاره به تداوم برگزاری نمایشگاه «اسب و حیوانات همزیست» گفت: قصد داریم نمایشگاه هنرهای تجسمی «اسب و حیوانات همزیست» را به صورت پیوسته برگزار کنیم و آثار برگزیده را نیز با حمایت هفتا در قالب تور نمایشگاهی در سایر کشورها به نمایش درآوریم. همچنین کتاب نمایشگاه نیز بزودی منتشر خواهد شد.

مظاهرآذر پی، بهرام آشفته، فرناز اخلاقی، صادق ادهم، امیرحسین امیرجلالی، صفورا اسماعیل نژاد، آزاده بخشی، کامبیز برنجی، ندا چایچی، محمد خضوعی، کیهان خلیلی فرد، طلا درنگی، پروانه رزاقی، بهروز رستگار، آرزو رضایی، فرناز رضایی، سکینه سادات موسوی، پردیس شفیعیون،هیرو شیخ الاسلامی،منصور طبیب زاده، سید علی رضا عباچی، رضا عظیمیان، محمد هادی فدوی، مریم فرد، نیلوفر قادری نژاد، نسیم کاووسی، آرش لاهیجی، پانته آ ماهرو، پژمان متقیان، فرزانه محجوبی، بهاء الدین محمدی راد، شیما مرادی، امیر مفتون و شبنم مکبر هنرمندانی هستند که آثارشان در این نمایشگاه در معرض دید مخاطبین قرار خواهد گرفت.

این نمایشگاه ساعت 17 روز 20 خردادماه در گالری هفتا واقع در طبقه دوم برج میلاد افتتاح می‌شود و در ایام نمایشگاه همه روزه از ساعت 9 تا 21 میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

 


لینک کوتاه https://www.honaremana.ir/news/191926
خبرهای مرتبط
دیدگاه‌ها
در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.