4 راز در مورد خرید بیزینس در کانادا که به شما نمی گویند

4 راز در مورد خرید بیزینس در کانادا که به شما نمی گویند
خرید بیزینس آن هم در یک کشور دیگر که ممکن است با شرایط کسب و کار در آن آشنایی زیادی نداشته باشید، یک کار دشوار و پرخطر است.

افرادی که خرید بیزینس در کانادا را انجام می‌دهند، سرمایه بزرگی را برای آن در نظر می‌گیرند که در اغلب مواقع، ممکن است تمام سرمایه آن‌ها باشد. این کار به تحقیق و بررسی‌های دقیق نیاز دارد. به همین دلیل، در ادامه به بررسی خرید بیزینس در کانادا پرداخته و جزئیات اساسی را درباره آن توضیح می‌دهیم. در این مطلب، 4 راز اساسی را در مورد خرید بیزینس در کانادا به شما می‌گوییم که احتمالاً هرکسی آن‌ها را به شما نخواهد گفت.

رازهای خرید بیزینس در کانادا

سرمایه‌گذاران خارجی که یک بیزینس را در کانادا خریداری می‌کنند، معمولاً با برنامه ریزی مالی و دقت زیادی این کار را انجام می‌دهند تا سرمایه خود را نه تنها حفظ، بلکه افزایش دهند. البته این کار در اغلب مواقع ساده نیست. برخی نکات اساسی برای خرید بیزینس در کانادا وجود دارد که سرمایه‌گذاران بدون اطلاع از آن‌ها شانس کمی برای موفقیت خواهند داشت.

4 راز اصلی خرید بیزینس در کانادا عبارت است از:

  1. سودآوری را در نظر بگیرید!

اولین و مهم‌ترین رازی که برای خرید بیزینس در کانادا با شما مطرح می‌کنیم، توجه به سودآوری کسب و کاری است که آن را خریداری می‌کنید. قطعاً هیچکس نمی‌خواهد کسب و کاری را خریداری کند که سودآوری نداشته و برای مدت طولانی، با افت سرمایه همراه بوده است. برای بررسی سودآوری یک بیزینس، باید صورت‌های مالی چند وقت اخیر آن را بررسی کنید. توجه داشته باشید که سود اصلی یک کسب و کار، میزان درآمد خالص پس از مالیات، استهلاک و ... است.

حسابداران، ارزیابی‌های مالی را برای شما انجام داده و وکلای مهاجرتی، کارهای حقوقی مربوط به خرید بیزینس در کانادا را پیش می‌برند.

  1. برآورد ارزش کسب و کار

دومین راز خرید بیزینس در کانادا برای افراد خارجی، برآورد قیمت یا ارزش یک کسب و کار است. برای این کار، باید ارزش منصفانه کسب و کار در بازار را محاسبه کرده و سپس با قیمت پیشنهادی صاحبان قبلی آن مقایسه کنید. ارزش منصفانه یک کسب و کار در بازار، معمولاً 3 تا 5 برابر درآمد خالص آن (پس از کسر مالیات) است که باید به مقادیر زیر افزوده یا کاسته شود:

  • پاداش‌های پرداخت شده به مالک یا مدیر قبلی (کسر از درآمد خالص)

  • منابع درآمد غیرتکراری (کسر از درآمد خالص)

  • محاسبه هزینه‌های غیرتکراری (افزودن به به درآمد خالص)

  • حقوق اعضا (افزودن به درآمد خالص)

  • هزینه‌های شخصی (افزودن به درآمد خالص)

توصیه اساسی که باید در این مرحله در نظر بگیرید، این است که میانگین درآمد خالص سه سال گذشته پس از کسر مالیات را در نظر بگیرید تا با نوسانات موجود، تطابق داشته باشد.

  1. رشد بیزینس

یکی دیگر از رازهای مهم برای خرید بیزینس در کانادا این است که به پتانسیل رشد درآمد کلی و درآمد خالص آن کسب و کار توجه کنید. فرصت‌ها و پتانسیل رشد یک کسب و کار، معمولاً با برخورداری از عوامل زیر در دسترس است:

  • زمانی که کسب و کار در یک حوزه یا صنعت خاص در حال رشد باشد (برای مثال، از نظر فناوری در حال پیشرفت است)

  • زمانی که پیشنهادها و قراردادهای جدیدی در حال بررسی و انجام است.

  • شرایطی که ممکن است برخی منابع درآمد اضافی و پنهان وجود داشته و مالک یا مدیر فعل آن را نادیده گرفته است.

  • شرایط مطلوبی برای گسترش کسب و کار وجود دارد (مثلاً امکان تأسیس شعبه دیگر)

  • بیزینس موجود دارای حسن شهرت در بین مشتریان است.

  1. بررسی موقعیت مکانی کسب و کار

چهارمین و آخرین راز مهمی که باید در زمان خرید بیزینس در کانادا به آن توجه کنید، محلی است که کسب و کار مورد نظر در آن قرار گرفته است. برای مثال در مشاغل خرده فروشی (کسب و کارهای ارائه دهنده محصول)، یک موقعیت مکانی عالی که بیشتر در دسترس مشتریان است، می‌تواند تأثیر چشمگیری در پیشرفت آن داشته باشد.

پس از خرید بیزینس در کانادا چه اتفاقی می‌افتد؟

یکی از مسائل مهمی که باید بعد از خرید بیزینس در کانادا به آن توجه کنید، روند کار بعد از انجام سرمایه‌گذاری است. به بیان ساده‌تر، باید یک برنامه کلی از کارهایی که برای پیشرفت کسب و کار خریداری شده انجام می‌دهید، طراحی کرده و سعی کنید با تفهیم آن به کارکنان، برنامه را اجرا کنید.

جمع بندی نهایی

یکی از راه‌های سرمایه‌گذاری در کشور کانادا که معمولاً نسبت به راه‌اندازی کسب و کار ساده‌تر است، خرید بیزینس در کانادا است. البته این کار به دانش و تحقیقات کافی نیاز دارد. در این مطلب، ما 4 راز و ترفند اساسی را بررسی کردیم که به کمک آن، می‌توانید بهترین بیزینس با موقعیت عالی را در کشور کانادا خریداری کنید.

 


لینک کوتاه https://www.honaremana.ir/news/191981
خبرهای مرتبط
دیدگاه‌ها
در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.