موزه سینما همزمان با زادروز «رسول صدرعاملی» منتشر کرد،

ناگفته‌های «رسول صدرعاملی» از فیلم شب و قربانی

به گزارش پایگاه خبری هنر مانا ،موزه سینمای ایران در ادامه انتشار سلسله برنامه‌های تاریخ شفاهی خود به مناسبت زادروز «رسول صدرعاملی» کارگردان نامدار سینمای بخش‌هایی از گفت‌وگوی این هنرمند را منتشر کرد که در زیر می‌خوانید:


رسول صدرعاملی درباره ابوالفضل پورعرب در فیلم قربانی گفت: پورعرب در فیلم «قربانی» خیلی خوب بود. یادم می‌آید در آن زمان دلواپسی‌هایی برای بازی‌هایی که من بعدها با بیشتر شدن تجربه‌هایم متوجه آن شدم. بازیگری خیلی کار سختی است که یک بازیگر از شب قبل فکر می‌کند که چگونه پلان را وارد می‌کند و چگونه می‌تواند وارد شود و حس‌ها را چگونه وارد کند بسیار مهم است و پورعرب در کارش بسیار جدی بود.
وی ادامه داد: ابوالفضل پورعرب زمانیکه برای فیلم «قربانی» آمد فقط فیلم «عروس» را بازی کرده بود و خودش فیلم را در سینماها ندیده بود زیرا فیلم‌برداری «عروس» تمام شد و آمد سر فیلم من .
صدرعاملی همچنین درباره بازی عزت الله مدیریت در فیلم «شب» نیز گفت: یاد مدیریت زنده روی دیالوگ‌ها خیلی حساس بود اما زمانی که دیالوگ‌ها را با هم مرور می‌کردم و نکاتش را رعایت می‌کردم دیگر مشکلی نداشتیم. ما برای 40 روز فیلم‌برداری رفته بودیم و اولین لوکیشن ما ایستگاه راه آهن در فصل پاییز بود ساعت 5 بعدازاظهر فیلم‌برداری را شروع کردیم و تمام شد وقتی بیرون آمدیم متوجه نیممتر برف آمد و این شد که حدود 60 درصد فیلم در شهر و فضا بود. خارجی بود. یادم می‌آید با زنده یادعزت الله مدیریت بعد از فیلم‌برداری از ایستگاه راه آهن برگشتیم هتل و نگذاشتم او داخل اتاقش برود در همان سالن انتظار هتل با او صحبت کردم و گفتم آقای مدیریت باید فیلم‌برداری کنم و نمی‌توانم کار را به خاطر برف تعطیل کنم. مدیریت به من گفت یعنی چی؟ آیا در این برق می‌شود؟ در پاسخ به او گفتم نمی‌دانم اما چاره‌ای ندارم در غیر این صورت کار تعطیل می‌شود. مدیریت گفت به من فرصت بده فکر کنم. به اتاقش رفت و یک ساعت بعد زنگ زد و گفت کار را شروع کنم.
وی با بیان اینکه در فیلم «شب» گروه بسیار خوبی داشتیم، گفت: خسرو شکیبایی فوق‌العاده بود و اقتدار بازیگری را در ری اکشن‌ها داشت و همچنین واکنش‌ها به بازیگر مقابل، سکوت‌ها و گوش‌ها بود تا آنجا که در تغییر ما نمی‌توانستیم چیزی از حضور خود داشته باشیم. را کم کنیم حتی در مونولوگ‌های بلندی که آقای مدیریت داشت در جاهایی کات می‌کرد روی خسرو شکیبایی تا خوب گوش دادن و واکنش‌های او را نسبت به صدای مدیریت را در تصویر داشته باشیم. امین حیایی جوان بسیار متعصبی بود که مواظب خسرو شکیبایی و عزت الله مدیریت بود و با جان و دل کار می‌کرد تا فیلم به شکل خوبی پیش برود.

 


لینک کوتاه https://www.honaremana.ir/news/192000
خبرهای مرتبط
دیدگاه‌ها
در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.