«سهم سرخابی» به شبکه مستند رسید / تاریخچه پیدایش دو باشگاه پرطرفدار پایتخت

«سهم سرخابی» به شبکه مستند رسید / تاریخچه پیدایش دو باشگاه پرطرفدار پایتخت
مستند «سهم سرخابی» به کارگردانی ساسان گلستانه و از تولیدات شبکه مستند با موضوع مروری بر تاریخچه شکل گیری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس از یکشنبه 27 فروردین ساعت 20 پخش می شود.

به گزارش روابط عمومی شبکه مستند، گلستانه درباره مجموعه مستند 4 قسمتی «سهم سرخابی» گفت: این مستند داستان پیدایش دو تیم مطرح فوتبال ایران یعنی استقلال و پرسپولیس است و تاریخچه آنها را از زمان تأسیس تا خصوصی سازی روایت کرده است.

وی افزود: ما برای ورود به موضوع این مستند و پیدایش دو تیم پرطرفدار پایتخت، مروری بر پیدایش فوتبال در ایران و جهان و تاریخچه آنها داشتیم و تلاش کردیم روایتی جامع از این موضوع را به مخاطبان عرضه کنیم. برهمین اساس، در بخشی از مستند نیم نگاهی به تیم‌های ریشه‌ای فوتبال ایران به ویژه شاهین، پاس و ... داشتیم. همچنین به خصوصی سازی دو باشگاه نیز پرداخته‌ایم.‌

او درباره روند تولید این مستند گفت: کاوه احمدی پیشنهاد ساخت چنین مجموعه‌ای را به صورت یک طرح به من داد و آن را همراه با محمد خداوردی تبدیل به طرح ساخت مستند تلویزیونی کردیم. هدف من از ساخت این مستند این بود که جامعه را نسبت به تاریخچه و پیشینه فوتبال در ایران از منظر دو باشگاه پرطرفدار استقلال و پرسپولیس، بیشتر آگاه کنیم.‌ برهمین اساس، همه تصاویر آرشیوی موجود در موضوع این دو تیم را زیر و رو کردیم تا به روایتی دقیق برسیم. علاوه براین، سراغ پیشکسوتان و صاحب نظران حوزه ورزش کشور رفتیم.

گلستانه گفت: مخاطب با دیدن این مستند هم با تاریخچه دو باشگاه آشنا می‌شود و هم اثرگذاری آنها در فوتبال ایران و بازیکنان شاخص هر دو باشگاه را بیشتر می‌شناسد.

او افزود: سه سال درگیر تولید این مجموعه مستند بودیم و در دوران کرونا نیز دسترسی به افراد بسیار سخت‌تر شده بود و همین موضوع کار را کندتر کرد.

گلستانه با اشاره به اهمیت ساخت مستندهای ورزشی گفت: همانطور که می‌دانید موضوع هواداری و طرفداری در فوتبال ایران بسیار با سابقه و جدی است. همیشه دوگانه بین آبی و قرمز در بین طرفداران فوتبال وجود داشته است. همین موضوع نشان میداد که باید سراغ روایت تاریخچه دو باشگاه برویم و هواداری در فوتبال ایران را به نمایش بگذاریم تا جامعه را بیشتر آگاه کنیم. به همین دلیل علاوه بر بیان تاریخچه ورزشی، یک نگاه اجتماعی و جامعه شناختی نیز در این مستند به چشم می‌خورد. در حقیقت جایگاه دو باشگاه را از نظر تأثیرگذاری اجتماعی مورد بررسی قرار دادیم.

مستند «سهم سرخابی» در 4 قسمت به سفارش وزارت ورزش و جوانان ساخته شده است. ساسان گلستانه تهیه‌کننده و کارگردان این اثر و محمد خداوردی نویسنده آن است.

این مجموعه هر شب ساعت 20 از شبکه مستند پخش می‌شود تکرار آن روز بعد ساعت 10 خواهد بود.

 


لینک کوتاه https://www.honaremana.ir/news/192043
خبرهای مرتبط
دیدگاه‌ها
در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.