سه داور ایرانی جایزه مستقل جشنواره پالم اسپرینگز را به یک فیلم قطری اهدا کردند

سه داور ایرانی جایزه مستقل جشنواره پالم اسپرینگز را به یک فیلم قطری اهدا کردند
بیست و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کوتاه پالم اسپرینگز، ۲۶ ژوئن، در مرکز فرهنگی این فستیوال، در کالیفرنیا، به پایان رسید و جایزه «پلی بر فراز مرزها»، به فیلم «سراب» به کارگردانی داوود عبدالله از قطر رسید.

به پزارش پایگاه خبری هنر مانا ،بیست و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کوتاه پالم اسپرینگز، ۲۶ ژوئن، در مرکز فرهنگی این فستیوال، در کالیفرنیا، به پایان رسید و جایزه «پلی بر فراز مرزها»، به فیلم «سراب» به کارگردانی داوود عبدالله از قطر رسید.

کیلی بجر، آرامه اعتمادی، ولادک یوشکوویچ، دبورا کولار، ورا میجوجلیک، چاله نفوس، رامین نیامی و بیژن تهرانی داوران این دوره از جایزه موزاییک بودند که از میان فیلم‌های حاضر در جشنواره، فیلم «سراب» را به دلیل عیان کردن چهره نوین بردگی که با محدودیت‌های شدید و بازداشت فیلم‌ساز در حین فیلم‌برداری روایت شده، برگزیدند.

فیلم‌های کوتاه حاضر در بخش مسابقه از کشورهای آلمان، انگلیس، مکزیک، سوریه، امریکا، بلژیک، قطر، فرانسه و فلسطین بود که به صورت مجازی و حضوری برای مخاطبان و علاقه‌مندان نمایش داده شد.

جایزه مستقل «پلی بر فراز مرزها» توسط وب‌سایت سینمای بدون مرز، هر ساله در ده جشنواره جهانی از جمله جشنواره بین‌المللی فیلم پالم‌اسپرینگز اعطا می‌شود. این جایزه، که شانزده سال سابقه دارد و به بزرگانی چون آندره وایدا و اصغر فرهادی اهدا شده، به بهترین فیلمی اعطا می‌شود که بتواند تصویری از بهم نزدیک شدن مردم جهان ارائه دهد که با دریافت جایزه نقدی به ارزش ۱۵۰۰ دلار همراه است.

 


لینک کوتاه https://www.honaremana.ir/news/222082
خبرهای مرتبط
دیدگاه‌ها
در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.