یک داور ایرانی در جشنواره بین‌المللی فیلم پالم‌اسپرینگز

یک داور ایرانی در جشنواره بین‌المللی فیلم پالم‌اسپرینگز
جایزه «پلی میان مرزها» در جشنواره بین‌المللی فیلم پالم اسپرینگز با حضور یک داور ایرانی (آرامه اعتمادی) به فیلم بلند داستانی «مرز سبز» به کارگردانی آگنیشکا هولاند رسید.

به گزارش پایگاه خبری هنر مانا ،این جایزه از میان ۱۰ فیلم شرکت کننده در این رقابت، به دلیل نشان دادن تصویر واقعی از مهاجران و پناهندگانی که مرزها را با خطر جان‌سپردن در مسیر رسیدن به رفاه و آرامشی نسبی طی می‌کنند به فیلم «مرز سبز» اهدا شد و هم‌چنین از فیلم داستانی «بلوط پیر» به کارگردانی کن لوچ نیز برای نمایش تصویر خالص و تأمل برانگیز تلاش مهاجران برای شکل گرفتن دوستی‌شان با شهروندان سرزمینی غیر از سرزمین مادری‌شان تقدیر شد.
سی‌ و پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های بلند داستانی «پالم‌اسپرینگز» از روز پانزدهم دی ماه در مرکز فرهنگی در کالیفرنیا شروع به کار کرده و آرامه اعتمادی، فیلیپ مورا، ولادک یوشکیویچ، مارسی گاریوت، حمد زیدی و سوزان مورگن کوپر داوران جایزه «پلی میان مرزها» در این رویداد سینمایی بودند.س
فیلم‌های پشت انبارهای کاه (آسیمنا پرودرو)، شوشانا (مایکل وینتر باتم)، خداحافظ طرابیس (لینا سوآلم)، دویدن روی ماسه‌ها (آدار شرافن)، خداحافظ جولیا (محمد کردفانی)، سلام سوئیس (پیتر لوئیزی)، در شعله‌های آتش (ضرار خان)، بلوط پیر (کن لوچ)، مرز سبز (آگنیشکا هولاند) و فیلم دشمن/حریف (میلاد عالمی) برای رقابت در این جشنواره حضور داشتند.
جایزه مستقل «پلی میان مرزها» توسط وب‌سایت سینمای بدون مرز به کوشش حسن تهرانی و هر ساله در ده‌ها جشنواره جهانی از جمله جشنواره بین‌المللی فیلم پالم‌اسپرینگز اعطا می‌شود. این جایزه، که هفده سال سابقه دارد و به بزرگانی چون آندره وایدا و اصغر فرهادی اهدا شده، به بهترین فیلمی اعطا می‌شود که بتواند تصویری از بهم نزدیک شدن مردم جهان ارائه دهد.
جشنواره پالم اسپرینگز از روز پنجم تا ۱۵ ژانویه (۱۵ تا ۲۵ دی) برای علاقه‌مندان برگزار می‌شود.

 


لینک کوتاه https://www.honaremana.ir/news/242127
خبرهای مرتبط
دیدگاه‌ها
در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.