سید صدر الدین حجازی مطرح کرد :

چرا خسرو شکیبایی جایگزین جمشید هاشم پور در سریال روزی روزگاری شد

چرا خسرو شکیبایی جایگزین جمشید هاشم پور در سریال روزی روزگاری شد
صدر الدین حجازی می گوید برای بازی در سریال مختار نامه ،داود میر باقری 5 نقش را به وی پیشنهاد داده بود

به گزارش پایگاه خبری هنر مانا ،سید صدر الدین حجازی بازیگر پیشکسوت که شب گذشته مهمان برنامه گفت‌وگو محور شب نشینی شه بود گفت: در سریال «روزی روزگاری» مرادبیگ یک آدم ورزیده با جثه‌ای تنومند بود که باید یک نفر نقش ۀن را بازی می‌کرد. وقتی با احمدجو به هماهنگی رسیدیم قرار شد آن را جمشید هاشم پور بازی کند که بنا به دلایلی نتوانست با مجموعه همکاری کند. پس از همفکریهایی که با اقای احمدجو داشتیم به این نتیجه رسیدیم که باید شخصیت مرادبیگ به دو قسمت تقسیم شود یکی تفکر او و دیگری ورزیدگی بدنی که به همین دلیل بنا شد بازی و صداپیشگی این شخصیت مجزا از هم شود برای همین صدای او را خسرو شکیبایی دوبله کرد. فیلم‌نامه خاص بود و بازیگر نمی‌توانست از دیالوگ‌ها هیچ چیز را عوض کند چون در این صورت به طور کلی مفاهیم از بین می‌رفت.


حجازی درباره علت علاقه‌مندی شما به بازی در نقش های منفی بیان کرد: یکی از جذاب ترین شاخه های نمایش و بازیگری ضد قهرمان است چون همه آگاهیم که نقش منفی پیچیدگی خاص خود را دارد و سخت است.بازی کردن نقش مثبت چندان هم سخت نیست. همیشه حس می‌کردم برای یک نقش باید یک لابیرنت پیدا کنیم تا هر چه می‌خواهیم را بتوانیم در آن انجام دهیم. به دلیل پیچیدگی، نقش خولی در «مختارنامه» را دوست دارم. اگر ضد قهرمان خوب نباشد قهرمان دیده نمی‌شود. در پارادوکس‌ها است که مفاهیم معنا پیدا می‌کنند.


وی با اشاره به بازی اش در دو سریال مختلف به صورت همزمان افزود: زمانی که قرارداد «کوچک جنگلی» را بستیم نقش میرزا شفیع ضدقهرمان بود. تقوایی ابتدا کار «کوچک جنگلی» را پیش می‌برد اما آن را رها کرد و ادهمی این سریال را در دست گرفت و بعد تقوایی «ناخدا خورشید» را آغاز کرد. در آن پروژه هم به من پیشنهاد شد و نقش گرفتم اما مکان ضبط پروژه یکی در شمال کشور و دیگری جنوب کشور بود. برایم سخت بود که از شمال به جنوب بروم. به دلیل سختی تردد بین دو مکان پروژه ها، نقشم در کار تقوایی هرس شد و هنوز از این بابت حسرت می‌خورم چون دوست داشتم بهتر از این نقش از آب در بیاید. من و فتحعلی اویسی این مشکل را داشتیم؛ من می‌توانستم با هواپیما بروم ولی او از هواپیما می‌ترسید و همه مسیر را زمینی رفت و آمد می‌کرد.


وی ناگفته‌هایی را درباره بازی در سریال «مختارنامه» بیان کرد و ادامه داد: روزی که میرباقری مرا دعوت کرد برای این سریال 5 نقش به من پیشنهاد شد که 4 تا سرتاسری بود یعنی در هر 41 قسمت بازی داشت اما فقط نقش خولی سرتاسری نبود. می‌دانستم که خولی شخصیت عجیب و غریب و خاصی است به خاطر همین خولی را پیشنهاد دادم. او گفت دستمزد دیگر نقش‌ها بیشتر است گفتم من دستمزدم را از مردم دریافت می‌کنم. به خاطر همین نقش را دوست داشتم و از آن لذت بردم. وقتی از مردم ناسزا می‌شنیدم فهمیدم نقش درست درآمده و نشان دهنده اعتقاد مردم بود. بابت آن نقش خیلی خوشحالم و خاک پای مردم هستم.
حجازی اظهار داشت: از فرزندانم هرکس زندگی خودش را دارد یکی در حوزه سیاست و فلسفه فعال است، یکی موسیقی یکی بیزینس و دیگری دکتر است. من به فرزندانم نگفته‌ام به عرصه هنر بیایند و اجازه دادم هر کس مسیر خودش را انتخاب کند.
وی درباره کار فعلی اش گفت: در حال حاضر سر پروژه «جشن سربرون» آقای راعی هستم که در هشت ماهی هست مرخصی هستم اما ممکن است در ماه های آینده در کاخ گلستان بازی داشته باشم. دستمزدم را بابت این هشت ماه آف دریافت نمی‌کنم و به تهیه کننده گفته‌ام پس از آغاز کارم دستمزد خواهم گرفت.
گفتنی است؛ برنامه «شب نشینی» از دوشنبه تا جمعه هر هفته ساعت 23:30 به وقت تهران و 21 به وقت وین بر روی آنتن شبکه جهانی جام جم می‌رود. محمد سلوکی و عبدالرضا امیراحمدی مجریانی هستند که هر کدام در شب‌های مختلف برای مخاطبان فارسی زبان سراسر دنیا «شب نشینی» را اجرا می‌کنند و تهیه کنندگان این برنامه نیز کاوه امیری جاوید و یوسف بچاری هستند.
در این برنامه گروه موسیقی «قصه گوها» بر روی صحنه به صورت زنده برای مخاطبان می‌نوازند. اطلاعات بیشتر درباره «شب نشینی» و مهمان های برنامه هر روز در صفحه اینستاگرامی @shabneshini.irani بارگذاری می‌شود.

 


لینک کوتاه https://www.honaremana.ir/news/90360
دیدگاه‌ها
در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.