مراسم رونمایی از کتاب «ش کو؟! ه» برگزار شد

مراسم رونمایی از کتاب «ش کو؟! ه» برگزار شد
مراسم رونمایی از کتاب «ش کو؟! ه» آخرین نگارش علی میرصادقی، در تالار ابوریحان دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد. این کتاب توسط انتشارات بارسا به مرحله انتشار رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری هنر مانا ،در این مراسم قسمتی از کتاب توسط محمد سلیمی، پیمان طالبی، هلیا امامی، محیا اسناوندی و لعبت میرصادقی خوانده شد.

علی میرصادقی در ابتدای حضورش روی صحنه، درباره فروش بالای این کتاب در مرحله پیش فروش صحبت کرد و سپس از حامیان کتاب تقدیر به عمل آمد.

در بخش گفت‌وگو با اصحاب رسانه، علی میرصادقی در پاسخ به این سؤال که ایده اولیه نگارش کتاب و هدف از آن چه بوده گفت: سال‌ها پیش که با تئوری شکوفایی آشنا شدم، دوره غیرحضوری آن را ساختم. به دنبال کمک به مردم بودم و از همان زمان به فکر تهیه کتابش هم بودم اما نیاز تعمیق بیشتری داشتم.

میرصادقی در پاسخ به این سؤال که آیا روان‌شناسی به یک فرمول واحد برای خوشبخت کردن انسان‌ها رسیده است یا خیر، عنوان کرد: همه آدم‌ها متفاوت هستند و هر کدام به شکل های مختلفی می‌توانند به زندگی بهتر دست پیدا کنند. در تمام این سال‌ها در روان‌شناسی، پژوهشگران و اساتید تلاش کرده‌اند فرمولیزه کردن زندگی را بردارند و به جای آن تلاش کردند همه افراد بسته به شرایطشان زندگی خود را بسازند. مفهوم شکوفایی برای همین به وجود آمد. یعنی هر کسی به نوبت خودش زندگی خود را زیباتر کند. تئوری شکوفایی روی پنج بعد تاکید می‌کند و هدف آن فرمولیزه کردن زندگی نیست. معنی آن این است که به پنج بُعد انسان توجه شود. مثبت گرایی، کشف نقاط قوت، معنا، روابط و دستاورد این پنج بعد است.


وی همچنین در ادامه گفت: یکی از دلایل نوشتن این کتاب، مقابله با روان‌شناسی زرد است که در اینستاگرام رو به رشد است. سعی می‌کنم این روان‌شناسی را از ریشه بزنم و در این مبارزه بسیار جدی هستم. یکی از انگیزه های مهم من در نوشتن این کتاب، این بود که مخاطب یک الگوی مناسب داشته باشد.

در قسمت بعدی رونمایی از کتاب «ش کو؟! ه» بابک جهانبخش با همراهی رضا تاجبخش به اجرای موسیقی پرداخت.

در این برنامه برخی مهمان‌های برنامه به شکل مجازی در مراسم رونمایی این کتاب شرکت کردند و در قالب ویدیو با حاضرین گفت‌وگو کردند. از میان مهمان‌های حاضر در سالن می‌توان به ابوالفضل پورعرب،محمد حسینی، محمد سلیمی، هلیا امامی، فریبا کوثری، محیا اسناوندی، مهران بیرامی، حسین کلهر، اشکان درویش، مهشید خسروی، سالار میرکریمی، رضا تاجبخش، بابک جهانبخش، اشوان، امید حاجیلی، حامد برادران، محمد حاتم‌پور و فردین ناجی اشاره کرد.

 


لینک کوتاه https://www.honaremana.ir/news/171600
خبرهای مرتبط
دیدگاه‌ها
در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.