نظر امین تارخ درباره برن سات و کیوانچ تاتلیتوغ

نظر امین تارخ درباره برن سات و کیوانچ تاتلیتوغ
امین تارخ معتقد است جوانان ایرانی مسلط به زبان ترکی مقیم ترکیه‌ با آموزش لازم می‌توانند در سریال‌های ترکیه‌ای ایفای نقش کنند.

به گزارش پایگاه خبری هنر مانا به نقل از آناتولی ،امین تارخ، بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون ایران که برای نخستین بار در ترکیه ورکشاپ بازیگری برگزار کرد، در این زمینه به خبرنگار آناتولی گفت: «شاید کارگردانانی باشند که در ترکیه بخواهند با سرمایه‌گذاری تهیه‌کنندگان ترک و برعکس فیلم بسازند. این کارگاه برای بسیاری از جوانانی ایرانی که مسلط به زبان ترکی هستند، می‌تواند فرصتی برای جذب و ورود آن‌ها به سریال‌های ترکیه‌ای که ساخته می‌شود را ایجاد کند.

تارخ در زمینه این ورکشاپ که به همت شرکت هنری «آرت ریجنسی» و با همکاری دانشگاه توپ‌قاپی استانبول در از 14 آوریل به مدت 5 روز در این دانشگاه برگزار شد، ادامه داد: این یک ورکشاپی است که دوست دارد به درصدی از نیازهای هنرجوی بازیگری جواب حرفه‌ای دهد. حدود 30 نفر از جانب شرکت گزینش شده و کلاس تشکیل شد.

او همچنین اظهار داشت که این دومین کارگاه بازیگری وی در یک کشور خارجی پس از دوره‌های آموزشی در استرالیا است.

تارخ با اشاره به وجوه فرهنگی مشترک بین ترکیه و ایران، تاکید کرد: ترکیه در یکی دو دهه گذشته صاحب تجهیزات بسیار پیشرفته‌ای شده و با روز پیشرفت کرده و ترکیب این پیشرفت با جهان معنوی ما در ایران می‌تواند با ایجاد همکاری خوبی، نتیجه‌ای مطلوبی داشته باشد.

بازیگر فیلم‌ها و سریال‌های پربیننده ایرانی، در رابطه با شناخت خود از بازیگران ترکیه‌ای گفت: خیلی به اسم شاید نشناسم ولی بازی‌های‌شان را دیدم. کیوانچ تاتلیتوغ یکی از آن بازیگر‌ها است که در سریال «عشق ممنوع» بیشتر یک مدل بود، قابلیت‌های بازیگری آن‌چنانی نداشت. اما پس گذراندن دوره‌های آموزشی در آمریکا یا اروپا در سریال کوزی و گونی بسیار فوق‌العاده عمل کرد. برن سات هم بازیگر بسیار قابلی است. ترک‌ها بازیگر‌های خوب خیلی دارند.

وی همچنین اظهار داشت: گاهی اوقات فکر می‌کنم که تنها تعداد مشخصی از بازیگران در سریال‌ها بازی می‌کنند، شاید این نشان می‌دهد که جوانان دیگری هستند که در پشت در مانده‌اند. من به سهم خودم فکر کردم که یک موقعیتی برای جوانان ایرانی ایجاد کنیم، اگر ترکی‌شان خوب است و قصد ماندگاری در ترکیه دارند، شاید فرصتی برای کار کردن پیدا شود.

او در رابطه با ادامه کلاس‌های بازیگری در ترکیه گفت: با توجه به عکس‌العمل هنرجویان ترک و ایرانی این کلاس احساس می‌کنم که می‌شود ادامه داد. همه هنرجویان متقاضی ادامه هستند.

 


لینک کوتاه https://www.honaremana.ir/news/181886
خبرهای مرتبط
دیدگاه‌ها
در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.