بیانیه کانون کارگردانان سینما در مورد اظهارات بیژن نوباوه

بیانیه کانون کارگردانان سینما در مورد اظهارات بیژن نوباوه
كانون كارگردانان سینمای ایران به سخنان اخیر بیژن نوباوه واکنش نشان داد.

به گزارش پایگاه خبری هنر مانا ،كانون كارگردانان سینمای ایران ضمن اظهار تأسف از بیان غیر تخصصی و بی پشتوانه نماینده محترم مجلس شورای اسلامی، كه متأسفانه عضو كمیسیون فرهنگی مجلس نیز هستند، درباره ۳۰ فیلم از نظر ایشان مسئله دار و غیرقابل نمایش عمومی، اعتراض خود را نسبت به این نوع نگاه یكسویه، ساده انگارانه و توهین آمیز به سینمای ایران ابراز می‌دارد.
آن نماینده محترم باید بداند كه عملكرد بد و غیركارشناسی و عدم درك درست از جامعه باعث شده که قاطبه رأی دهندگان برایشان فرقی نداشته باشد كه چه كسی و با کدام نگاه و تلقی غیر تخصصی بر صندلی وكالت آنها در مجلس شورای اسلامی تكیه می‌زند .
بارها و سال هاست که ثابت شده این گونه نگاه های سلبی و ممیزی های فراوان در عرصه هنر و فرهنگ جز راندن مردم به سمت تولیدات خارج از مرزها نتیجه دیگری نداشته است. نماینده ایی كه رفتار و علایق و خواست اكثریت مردم و بخصوص ویژگی های هنر/صنعتی چون سینما را نمی‌شناسد و به خود حق می‌دهد از جانب این مردم سخن بگوید و تولیدات اهالی نجیب سینما، كه حاصل دسترنج تعداد زیادی از هنرمندان این سرزمین است، را با چوب ممیزی و توقیف تهدید كند، قطعا نیاز به بازنگری رابطه خود با جامعه و شناخت اش از هنر و فرهنگ دارد.
این نگاه غیر فرهنگی از یک عضو كمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بی گمان جای تردید و بازنگری درمورد نسبت ایشان با هنر و فرهنگ این سرزمین دارد.

 


لینک کوتاه https://www.honaremana.ir/news/150713
دیدگاه‌ها
در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.