بیانیه دو صنف خانه سینما به انتشار خبر چاقوکشی دو کارگردان

بیانیه دو صنف خانه سینما  به انتشار خبر چاقوکشی دو کارگردان
کانون کارگردانان سینما و انجمن برنامه‌ریزان و دستیاران کارگردان سینما با انتشار دو بیانیه جداگانه به به انتشار خبر چاقوکشی دو کارگردان واکنش نشان دادند

به گزارش پایگاه خبری هنر مانا در متن بیانیه کانون کارگردانان سینما به خبر کذب استخدام چاقوکش توسط یک کارگردان آمده است :

درچند روز گذشته درج خبری مبنی براختلاف دو کارگردان مشهور با یکدیگر ! و استخدام چاقوکش توسط یکی از این دو جهت مضروب کردن دیگری! فضای سینمایی کشور را ملتهب کرده است . از آنجایی که این خبر کذب و تحریف شده جامعه سینمای ایران خصوصاً کارگردانان سینمای ایران را شگفت زده و آزرده ساخته است لذا کانون کارگردانان سینمای ایران ضمن محکوم کردن این اقدام شنیع و غیر انسانی که علیه یکی از همکاران ما در صنف برنامه ریزان و دستیاران کارگردان انجام شده، بر خود لازم می‌داند که بدین وسیله از تمام بنگاه های دروغ پراكنی نوشتاری و دیداری داخلی - كه به نظر با هدفی خاص سعی در بدنامی و تخریب اهالی سینما به خصوص كارگردانان فرهیخته و شریف داشته - بخواهد به قید فوریت، ضمن تصحیح خبر درج شده، خبر واقعی را منتشر و با ابراز دلجویی از کارگردانان سینما، افكار عمومی را نیز از این دروغ و اشتباه فاحش آگاه سازند ؛در غیر اینصورت حق شكایت از روزنامه همشهری و سازمان صدا و سیما و تمام شایعه پراكنانی كه در فضای مجازی، سایت‌ها و خبرگزاری‌ها در این توطئه بزرگ همراه شده‌اند، برای کانون کارگردانان سینمای ایران محفوظ خواهد بود.

همچنین در بیانیه انجمن برنامه‌ریزان و دستیاران کارگردان سینما امده است :

انجمن برنامه‌ریزان و دستیاران کارگردان سینما با تأسف و حیرت بسیار، به واقعه‌ی تلخ استخدام اشرار و آسیب رساندن به جسم و جان یکی از اعضای خود می‌نگرد. بدیهی است که بررسی دلایل ریشه‌ای و حقوقی این اقدام غیرقانونی و ضد امنیتی در ید اختیار مراجع قضائی است، اما آنچه انتظار هم‌صنفان عزیز و افکار عمومی است، موضع‌گیری صریح و روشن انجمن ما در این زمینه است.

هیئت مدیره انجمن که سال‌هاست برای تأمین امنیت شغلی، هویت شغلی و رفاه اقتصادی اعضای خود و خانواده‌ی سینما در تلاش بوده، اکنون سخت نگران "تأمین امنیت جانی" همکاران خود شده است.
پروردگار متعال را شاکریم که این حرکت هنجار شکنانه، منجر به خسارت جبران‌ناپذیرتری نشد و خوشبختانه همکارمان با توجه به آسیب‌های جسمی، اکنون در حال گذران دوران نقاهت است، که از صمیم قلب برای ایشان آرزوی سلامتی عاجل داریم.

انجمن برنامه‌ریزان و دستیاران کارگردان سینما، این عمل ضدانسانی و وحشیانه را به شدت محکوم کرده و ضمن حمایت همه جانبه از حقوق همکار دیرینه خود، اعلام می‌کند که هم اراده دارد و هم آرزومند است که در همکاری بین نهادهای صنفی، سازمان سینمایی و مراجع قضائی، ریشه‌های این عمل زشت، شناسایی و برای همیشه از تکرار آن به هر شکل جلوگیری شود.

در پایان ضمن آرزوی بهبودی هر چه سریع‌تر این عضو محترم، اعلام می‌کنیم که پاسداری از روح، جسم، منافع، آبرو و در یک کلام موجودیت همه‌ی آحاد صنف، بنیادی‌ترین و جدی‌ترین وظیفه ما بوده، هست و خواهد بود.

 


لینک کوتاه https://www.honaremana.ir/news/171597
دیدگاه‌ها
در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.