حمیدی مقدم اعلام کرد

حرکت «هنر و تجربه» باقدرت ادامه می‌یابد

حرکت «هنر و تجربه» باقدرت ادامه می‌یابد
مدیر عامل مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی تاکید کرد فعالیت «هنر و تجربه» با قدرت ادامه خواهد یافت.

به گزارش پایگاه خبری هنر مانا به نقل از ارتباطات و اطلاع رسانی مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی، محمد حمیدی‌مقدم در مورد وضعیت گروه سینمایی هنرو تجربه و اکران‌های این مؤسسه، گفت: جلسات کارشناسی و آسیب شناسی سینمای هنر و تجربه درحال برگزاری است و پس از عید فطر آیین نامه و فراخوان آن اعلام می‌شود و حرکت آن پرقدرت تر از قبل ادامه می‌یابد.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا سایت هنر و تجربه از اسفند سال ۱۴۰۰ تاکنون به روزرسانی نشده است، بیان کرد: این موضوع به دلیل یک اختلاف حقوقی مبنی بر این است که تیم قبلی باید فضا، دامنه و ... را در اختیار تیم جدید قرار دهند که هنوز این تغییر و تحولات در جریان است. یعنی تیم مرکز گسترش از ۲۸ اسففند منتظر است که این فضاها را در اختیار گرفته و روی آن کار کند اما به دلیل بحثهایی که وجود داشته این تغییر و تحول به طول انجامیده است.

این مدیر فرهنگی تاکید کرد: انشالله به زودی فراخوان و شرایط اکران هنر و تجربه و برنامه ریزی آن اعلام می‌شود.

مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی گفت: در حال حاضر به شدت در مرحله تحقیق، آسیب شناسی و گفت‌وگو با تمام فعالین این حوزه هستیم. جلسه با انجمن فیلم کوتاه برگزار شده است و نمایندگان انجمن سینمای جوانان و انجمن فیلم کوتاه در آن حضور داشتند؛ به علاوه چندین جلسه با فعالین در حوزه پخش به خصوص کسانی که پخش هنری انجام داده‌اند، برگزار شده است.

وی خاطرنشان کرد: یکی دو جلسه هم با سینماداران و مراکز فرهنگی برگزار شده است؛ با مراکز فرهنگی هم (که اگر بخواهیم قراردادهای جدید ببنیدم نیاز به صحبت دارد) جلساتی برگزار شده است. انشالله با مستندسازان و سینماگران بخش داستانی که در چندسال اخیر در بخش هنر و تجربه فعال بوده‌اند، جلسات مشورتی برگزار می‌شود تا مسیری طراحی شود که همه منافع سینمای هنری ایران اعم از فیلم کوتاه، مستند، انیمیشن و فیلم بلند داستانی را پوشش دهند و همه اینها ذیل اکران های هنر و تجربه با فعالیت بیشتر ادامه یابند.

مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی در پاسخ به این پرسش که چه مقصودی از آسیب شناسی دارد، بیان کرد: در هرحرکتی یک آسیب شناسی لازم است؛ شاید مثلا در شکل اکران هنر و تجربه نظرات دیگری در جمع همین خانواده هنری وجود داشته باشند که لازم است شنیده شود.

وی تاکید کرد: اگر برنامه ریزی‌ها و نوع شیوه اکران و جدول بندی نمایش به گونه دیگر باشد بهتر است و نتبجه بهتری می‌شود گرفت؛ کمااینکه وقتی یک جشنواره برگزار می‌کنیم بلافاصله پس از آن آسیب شناسی برگزار می‌شود که از نظرات کسانی که استفاده کنندگان اصلی هستند، بهره برداری کنیم و نه این که یک برنامه ثابت داشته باشیم؛ این موضوع مصداق آسیب شناسی است و هر حرکت فرهنگی وقتی به شکل یک رویداد برنامه ریزی شده مشخص باشد می‌تواند آرای مختلفی را داشته باشد که تصحیح حرکات با توجه به تضارب ارا می‌تواند به بهبود روند آن یاری رساند.

 


لینک کوتاه https://www.honaremana.ir/news/181870
خبرهای مرتبط
دیدگاه‌ها
در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.