نمونه‌هایی از افراد برتر و پولدار ایرانی

نمونه‌هایی از افراد برتر و پولدار ایرانی
شاید این سوال عجیب به نظر بیاید و با خود تصور کنید هر کس پول داشته باشد، ثروتمند است. اما اینگونه نیست.

ثروتمند کسی است که پولش دارای پشتوانه است و نه تنها خود بلکه چند نسل قبل یا بعد خود نیز دارایی های زیادی دارند. فرد ثروتمند فقط پولدار نیست. بلکه معتبر نیز هست. یک فرد ثروتمند می‌داند چه زمانی چه واکنشی نسبت به نوسانات بازار نشان دهد و شاید بهتر باشد بگوییم یک فرد ثروتمند در قدم های اول بایستی باهوش باشد. در ادامه از افراد برتر و پولدارترین آنها را به شما معرفی کنیم.

فرزاد وجیهی

فرزاد وجیهی متولد : ۲۵ آبان ۱۳۶۷ (۱۶ نوامبر ۱۹۸۸) دارای مدرک آکادمیک ،لیسانس مدیریت بازرگانی و دکترای علوم اقتصاد،تاجر و سرمایه‌دار و تریدر شناخته‌شده ایرانی است که در زمینه معاملات و سرمایه‌گزاری های بازارهای بین‌المللی، بانکی، املاک، مستغلات به ثروت هنگفتی دست یافته است. و حتی در صنف طلا به عنوان کارآفرین برتر در ایران معرفی شد و لوح تقدیر دریافت کردند. وجیهی مالک آرون گروپس و استاد آرون و بهترین تریدر ایرانی معروف است. بین سال های 1393 تا 1398 در بازار های داخلی طلا، دلار و سکه ایران فعالیت گسترده‌ای داشت،اتاق های سرمایه‌گذاری راه اندازی و سرمایه‌گذاری های کلانی کرد و سپس وارد بازار های بین‌المللی شد. او فقط در یکی از معامالت خودش در سال ۲۰۲۱ در عرض یک روز توانست، ۴۲٫۱ میلیون دلار بر روی بیت کوین، سود کند. وی در سایت معروف و معتبر mql هم‌ردیف برترین تریدرهای جهان قرارگرفته است، و موجودی حساب معاملاتی متصل به وب‌سایت ام کیو ال و نیز اطلاعات حساب معاملاتی‌اش موردتوجه قرارگرفته است.

حسن خسروشاهی

حسن خسروشاهی از موفق ترین کار آفرینانی است که شرکت بزرگ صنایع خوراکی مینو را تأسیس کرد.آقای خسرو شاهی در سال ۱ ژانویه ۱۹۴۰ میلادی (۱۰ دی ۱۳۱۸ شمسی) در تهران به دنیا آمد. او فارغ التحصیل در دو رشته حقوق و اقتصاد از دانشگاه تهران است.او در سال ۱۳۵۷ با تأسیس شرکتی به نام مینو، محصولات خوراکی همچون ویفر، بیسکوئیت، پفک و تافی را به بازار عرضه می‌کرد.در زمان انقلاب نیز اموال او همچون اموال و دارایی های شاهنشاهی مصادره شد. به همین خاطر او قبل از جنگ تحمیلی به کانادا مهاجرت می‌کند و در شهر ونکوور، فروشگاهی به نام فیوچر شاپ جهت فروش لوازم خانگی و ابزار الکترونکی را تأسیس می‌کند.

پی‌یرمراد امیدیار


پی‌یرمراد امیدیار متولد 21 ژوئن سال 1967، کارآفرین و خیر آمریکایی-‌ایرانی‌الاصل متولد فرانسه است. او مؤسس و رئیس ئی‌بی (e-bay)، وب‌سایت مخصوص حراج‌های اینترنتی است امیدیار و همسرش پاملا بشردوستان شناخته‌شده‌ای هستند که در سال 2004 شبکه امیدیار را به منظور گسترش تلاش‌های خود، فراتر از اهداف مادی و سودآوری تأسیس کردند. به گزارش فوربس، ثروت پی‌یر امیدیار، تا ماه مارس 2013 به ارزش 7/8 میلیارد دلار رسیده بود. او صد و بیست و سومین ثروتمند جهان و چهل و دومین ثروتمند ساکن ایالات متحده است. امیدیار ثروتمندترین فرد ایرانی، البته بعد از فرزاد وجیهی، و پنجمین ثروتمند فرانسوی است.

مانی مشعوف

مانی مشعوف متولد 6 ژوئیه سال 1937 (15 تیر 1317) در تهران است. او یک تاجر ایرانی ساکن کشور آمریکا است. مانی در نوجوانی به همراه خانواده به واشنگتن دیسی مهاجرت کرد. پس از مهاجرت مشغول به تحصیل شد و توانست در رشته علوم سیاسی دانشگاه ایالتی سانفرانسیسکو فارغ التحصیل شود.

او مالک یک استیک فروشی در آمریکا بود. سپس تصمیم گرفت یک فروشگاه اینترنتی در زمینه لوازم آرایشی و زیورالات راه اندازی کند. شرکتی که مانی مشعوف تأسیس کرد bebe نام داشت. سایت خرده فروشی مانی مشعوف جز قدیمی ترین سایت هاست. این فروشگاه هم اکنون دارای بیش از 312 شعبه در سراسر آمریکای شمالی است. این سایت ارائه کننده هزاران نوع لوازم آرایشی و بهداشتی، زیورالات و پوشاک زنانه است. افتتاح فروشگاه bebe با حضور هنرماندان همراه بوده است. کیم کارداشیان بارها در مراسم افتتاح شعبه های مختلف بی بی استورس حضور داشته است. این فروشگاه برای خریدهای بالای 100 دلار ارسال رایگان در نظر گرفته است.

7- اردوان فرهاد مشیری

یک تاجر ایرانیست که اکنون در موناکو زندگی می‌کند. او در 27 اردیبهشت 1334 در ایران متولد شده است. اردوان فرهاد مشیری متولد ایران و بزرگ شده انگلیس است. او در سال 1979 ایران را ترک و به کشور انگلستان مهاجرت کرد. او فارغ التحصیل دانشگاه لندن است.

اردوان فرهاد مشیری در زمینه برند سازی شخصی بسیار موفق بوده است. ثروت او تا حد زیادی از طریق سرمایه‌گذاری در شرکت های فعال در حوزه انرژی و صنعت فولاد به دست آمده است. شرکتهایی که او در انها سرمایه‌گذاری کرده، در کشورهای انگلیس و روسیه واقع هستند. همچنین او مالک بخشی از سهام باشگاه فوتبال اورتون انگلیس است.

قرار گرفتن جزو ثروتمندترین افراد جهان کار سختی نیست و با راهکارهای کاربردی قابل دسترسی است و تنها باید ایده خود را به عمل تبدیل کنید. البته بهره‌گیری از دانش مالی درست را نیز فراموش نکنید. البته یکی از راه‌های میانبر برای ثروتمند شدن این است که عملکرد دیگر افراد ثروتمند را الگو قرار دهید. در ادامه راهکارهایی را در این رابطه ارائه خواهیم داد.

 


لینک کوتاه https://www.honaremana.ir/news/242130
خبرهای مرتبط
دیدگاه‌ها
در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.